FAQ HANDLEIDING
Account resetten
Het account van een gebruiker moet altijd gekoppeld zijn aan een multi-factor authenticator om veilig in te loggen. Een gebruiker kan niet meer inloggen als het gekoppelde device niet meer in zijn bezit is of kapot is. Indien de gebruiker geen herstelcodes meer heeft moet het account gereset worden.
Account resetten
- Neem contact op met de licentiehouder en vraag of zij contact opnemen met de Portal beheerder van Pro Management om het account te resetten.
- Als het account is gereset kan er opnieuw worden ingelogd met gebruikersnaam en wachtwoord via https://portal.pmonline.nl/ of vanuit de geïnstalleerde app. Klik op LOG IN.
- Er verschijnt een melding met ONGEAUTORISEERD VERZOEK.
- Klik op de link om een multi-factor authenticatie in te stellen.
- Kies vervolgens Authenticator app instellen.
- Download een authenticator app en scan de QR code of typ/plak de code uit de zwarte balk.
- Plak de code uit de app op de positie ‘verificatiecode’ en klik op CONFIGUREREN.
Hierna gaat u een authenticator installeren, deze is vereist voor de 2-staps verificatie en genereert een beveiligingscode. (Zie gerelateerde onderwerpen 2-staps verificatie instellen). Stel de app op minimaal 2 apparaten in zodat u altijd nog bij uw gegevens kan bij diefstal of verlies.
VEELGESTELDE VRAGEN
In plaats van de authenticator kunt u één van de 10 herstelcodes gebruiken, welke bij de eerste inlog zijn verstrekt. Indien u deze niet (meer) heeft, neem dan contact op met de beheerder om uw account te ontkoppelen.
Er wordt een nieuwe uitnodiging verzonden per mail, volg de instructie ‘Uitnodiging accepteren als nieuwe gebruiker’ en activeer een nieuwe authenticator.
Dit kan komen als de tijd op het apparaat waarop de authenticatie app geïnstalleerd is niet de juiste (werkelijke) tijd is. De authenticatie van DigiRecord (PM-Online) is gebaseerd op de werkelijke tijd. U dient er voor te zorgen dat de tijd op het apparaat wordt aangepast naar de werkelijke tijd.