Skip to content

FAQ  HANDLEIDING

Herstelcodes gebruiken

Het account van een gebruiker moet altijd gekoppeld zijn aan een tweefactor-authenticator om veilig in te loggen. Een gebruiker kan niet meer inloggen als het gekoppelde device niet meer in zijn bezit is of kapot is. Bij de allereerste inlogactie zijn eenmalig herstelcodes getoond. Hier is destijds gevraagd om herstelcodes op te slaan. Zoek deze herstelcodes op.

Account herstellen met herstelcodes

  1. Login met gebruikersnaam en wachtwoord via https://portal.pmonline.nl/ of vanuit de geïnstalleerde app en klik op LOG IN.
  2. Klik in het scherm onder het veld van de 2FA code op de tekst. U kunt hier inloggen met een herstelcode.

  1. Gebruik een van de herstelcodes en klik op LOG IN.
  2. PM Online opent.
  3. Ga in het portal naar Mijn instellingen.
  4. Klik op Authenticator app instellingen

  1. Kies vervolgens Authenticator app opnieuw instellen.

  1. Klik nu op Authenticatiesleutel opnieuw instellen.

 

Hierna gaat u een authenticator installeren, deze is vereist voor de 2-staps verificatie en genereert een beveiligingscode. (Zie gerelateerde onderwerpen 2-staps verificatie instellen). Stel de app op minimaal 2 apparaten in zodat u altijd nog bij uw gegevens kan bij diefstal of verlies.

VEELGESTELDE VRAGEN

  1. Mogelijk is de uitnodiging verlopen, de geldigheidsduur van de link is 7 dagen. Vraag een nieuwe uitnodiging aan bij de beheerder.
  2. Er is nog geen 2-factor authenticatie (2FA) ingesteld. Zie 2-staps verificatie instellen.
  3. Er is (per ongeluk) op NIET ACCEPTEREN geklikt. Vraag een nieuwe uitnodiging aan bij de beheerder.

Bij onderstaande foutmeldingen is er ingelogd via een verouderde link in de browser of vanuit een verouderde e-mail link.

Ga naar https://sts.pmonline.nl of https://www.digirecord.nl en klik op inloggen. Installeer de WebApp voor optimaal gebruik.

Of bij deze melding: Uw klantaccount is geblokkeerd door Pro Management.

In plaats van de authenticator kunt u één van de 10 herstelcodes gebruiken, welke bij de eerste inlog zijn verstrekt. Indien u deze niet (meer) heeft, neem dan contact op met de beheerder om uw account te ontkoppelen.

Er wordt een nieuwe uitnodiging verzonden per mail, volg de instructie ‘Uitnodiging accepteren als nieuwe gebruiker’ en activeer een nieuwe authenticator.