Skip to content

FAQ  HANDLEIDING

Actieve gebruiker

Uitnodigingen van DigiRecord worden per mail verzonden door de beheerder. Het aanmeldingsproces start zodra de gebruiker klikt op GA NAAR HET PORTAL. Bestaande gebruikers kunnen veilig inloggen middels 2-staps verificatie. Deze bestaat uit een e-mailadres en eerder gekozen wachtwoord in combinatie met een autorisatie code uit de eerder geïnstalleerde  app.

  1. Open de mail met de uitnodiging.
  2. Klik op GA NAAR HET PORTAL of op de link eronder.
  3. Log in op het portal met e-mailadres en wachtwoord.

  1. Genereer een verificatiecode met uw authenticatie tool.

  1. Kopieer de code uit de authenticator en plak deze in het inlogscherm. Klik op LOG IN.
  2. Het PM Online portaal wordt geopend

  1. Onder de tegel van het bedrijf dat de uitnodiging heeft verzonden kan de gebruiker kiezen voor ACCEPTEREN of WEIGEREN.

VEELGESTELDE VRAGEN

In plaats van de authenticator kunt u één van de 10 herstelcodes gebruiken, welke bij de eerste inlog zijn verstrekt. Indien u deze niet (meer) heeft, neem dan contact op met de beheerder om uw account te ontkoppelen.

Er wordt een nieuwe uitnodiging verzonden per mail, volg de instructie ‘Uitnodiging accepteren als nieuwe gebruiker’ en activeer een nieuwe authenticator.

  1. Mogelijk is de uitnodiging verlopen, de geldigheidsduur van de link is 7 dagen. Vraag een nieuwe uitnodiging aan bij de beheerder.
  2. Er is nog geen 2-factor authenticatie (2FA) ingesteld. Zie 2-staps verificatie instellen.
  3. Er is (per ongeluk) op NIET ACCEPTEREN geklikt. Vraag een nieuwe uitnodiging aan bij de beheerder.