Skip to content

FAQ  HANDLEIDING

Nieuwe gebruiker

Uitnodigingen van DigiRecord worden per mail verzonden door de beheerder. Het aanmeldingsproces start zodra de gebruiker klikt op ACCEPTEER UITNODIGING. Indien een nog niet bestaande gebruiker de uitnodiging wil accepteren moet deze eerst een aantal installatie stappen doorlopen. Waaronder het installeren van een 2FA app om met 2-staps verificatie veilig in te loggen.

  1. Open de mail van DigiRecord, controleer ook de spamfolder indien niet ontvangen.
  2. Klik op de knop ACCEPTEER UITNODIGING of op de link eronder.
  3. PM Online opent.

  1. Bevestig het account en vul 2x een identiek wachtwoord in (minimaal 6 tekens) en klik op OPSLAAN.

  1. Kopieer de code in zwarte letters (kopieer icoon), deze is nodig om de 2FA app te activeren.

Hierna gaat u de authenticator installeren, deze is vereist voor de 2-staps verificatie en genereert een beveiligingscode. (Zie gerelateerde onderwerpen 2-staps verificatie instellen).

  1. Vul de beveiligingscode uit de app in indien het bovenstaande scherm getoond wordt en klik op CONFIGUREREN. Mocht tijdens het instellen van de 2FA app het bovenstaande browserscherm gesloten zijn klik dan opnieuw op de link ACCEPTEER UITNODIGING in de mail.

  1. Voer gebruikersnaam en wachtwoord in en plak de authenticator code. Klik op LOG IN.
  2. Na de eerste keer inloggen met de 2-staps verificatie verschijnt eenmalig een overzicht met herstelcodes.

  1. Bewaar de 10 codes op een veilige plek. Hiermee kan ingelogd worden indien het apparaat waarop de authenticator staat niet meer functioneert of verloren is.
  2. Klik op KLAAR.
  3. Het PM Online portaal wordt geopend.

  1. Klik op ACCEPTEREN of WEIGEREN onder de tegel van het bedrijf dat de uitnodiging heeft verzonden.

VEELGESTELDE VRAGEN

Dan heeft de gebruiker weliswaar de uitnodiging geaccepteerd, maar nog niet een keer ingelogd of de authenticator gebruikt.

Maak een gebruiker zichtbaar door in het dossier te klikken onder ‘Gebruikers’ op de <i> en klik op synchroniseer.

  1. Mogelijk is de uitnodiging verlopen, de geldigheidsduur van de link is 7 dagen. Vraag een nieuwe uitnodiging aan bij de beheerder.
  2. Er is nog geen 2-factor authenticatie (2FA) ingesteld. Zie 2-staps verificatie instellen.
  3. Er is (per ongeluk) op NIET ACCEPTEREN geklikt. Vraag een nieuwe uitnodiging aan bij de beheerder.
  • Mogelijk is de uitnodiging in de spamfolder terecht gekomen.
  • Er kan een fout gemaakt zijn bij het invoeren van het e-mailadres, neem contact op met de licentiebeheerder