Skip to content

FAQ  HANDLEIDING

Nieuwe gebruiker

Uitnodigingen worden per mail verzonden door de beheerder. Het aanmeldproces start zodra de gebruiker klikt op GA NAAR UW PORTAL. Indien de gebruiker nog niet eerder een PM Online account heeft aangemaakt moet deze eerst een aantal registratie stappen doorlopen. Waaronder het installeren van een 2FA app. Om met 2-staps verificatie veilig in te loggen. Uitnodiging accepteren
  1. Open de mail met de uitnodiging, controleer ook de spam- en reclamefolder indien niet ontvangen. Voeg no-reply@pmonline.nl toe als veilige afzender.
  2. Klik op de knop GA NAAR UW PORTAL of kopieer de URL in een browser.
  3. PM Online opent.
  1. Bevestig het account en vul 2x een identiek wachtwoord in (minimaal 6 tekens) en klik op OPSLAAN.

Hierna gaat u de authenticator installeren, deze is vereist voor de 2-staps verificatie en genereert een beveiligingscode. (Zie gerelateerde onderwerpen 2-staps verificatie instellen)

  1. Kopieer de code in zwarte letters (kopieer icoon), deze is nodig om de 2FA app te activeren. Of maak gebruik van de QR code door deze te scannen met een authenticator app.
  1. Vul de beveiligingscode uit de app in bij verificatiecode en klik op CONFIGUREREN.
    1. Na de eerste keer inloggen met de 2-staps verificatie verschijnt eenmalig een overzicht met herstelcodes.

  1. Bewaar de 10 codes op een veilige plek. Hiermee kan ingelogd worden indien het apparaat waarop de authenticator staat niet meer functioneert of verloren is.

  2. Klik op KLAAR.

  3. Het PM Online portaal wordt geopend.

  1. Klik op ACCEPTEREN of WEIGEREN onder de tegel van het bedrijf dat de uitnodiging heeft verzonden.

VEELGESTELDE VRAGEN

Dan heeft de gebruiker weliswaar de uitnodiging geaccepteerd, maar nog niet een keer ingelogd of de authenticator gebruikt.

Maak een gebruiker zichtbaar door in het dossier te klikken onder ‘Gebruikers’ op de <i> en klik op synchroniseer.

  1. Mogelijk is de uitnodiging verlopen, de geldigheidsduur van de link is 7 dagen. Vraag een nieuwe uitnodiging aan bij de beheerder.
  2. Er is nog geen 2-factor authenticatie (2FA) ingesteld. Zie 2-staps verificatie instellen.
  3. Er is (per ongeluk) op NIET ACCEPTEREN geklikt. Vraag een nieuwe uitnodiging aan bij de beheerder.
  • Mogelijk is de uitnodiging in de spamfolder terecht gekomen.
  • Er kan een fout gemaakt zijn bij het invoeren van het e-mailadres, neem contact op met de licentiebeheerder